آموزش های فنی و حرفه ای به روز و منطبق با نیاز بازارکار می باشد

محمدحسینی در گفتگوی ویژه خبری صداو سیمای مرکز گیلان به تشریح اقدامات و برنامه های در دستور کار آموزش فنی و حرفه ای استان در حوزه های مختلف مهارتی پرداخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای گیلان، محمد حسینی به دو وظیفه عمده فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: شناسایی نیازهای بازار و تربیت نیروهای ماهر از جمله اهداف سازمان فنی و حرفه ای است و بر همین اساس، سند توسعه مهارتی استان که نقشه راه آموزش نیروهای مهارت محور در استان است، با همکاری دستگاه های مختلف، تدوین شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای به روز و منطبق با نیاز بازار کار می باشد عنوان داشت: بیش از ۵۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش های مهارتی دریافت کردند.

وی  افزود: بر اساس قانون الزام به کار گیری نیروی ماهر، همه صنایع و صنوف موظفند در انجام طرح ها و پروژه ها از نیروهای ماهر و آموزش دیده استفاده نمایند و ارایه تسهیلات به افراد جویای کار منوط به داشتن گواهینامه مهارتی می باشد.

محمد حسینی با اشاره به اینکه آموزش‌ها در فنی و حرفه‌ای به دو بخش شاغلان و کارجویان انجام می‌شود، اظهار کرد: این آموزش‌ها در گروه‌های مختلف آسیب دیدگان اجتماعی از جمله مدجویان کمیته امداد و جامعه هدف بهزیستی استان برگزار می‌شود.

حسینی به ارائه آموزش مهارتی در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، کشاورزی، صنایع دریایی، شیلات و خدمات بازرگانی و پوشاک اشاره نمود و تصریح کرد: در سال گذشته 42 فعالیت مشترک با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در چهار حوزه از جمله توسعه آموزش‌های مشارکتی با انعقاد تفاهم نامه و قرار داد آموزشی  داشتیم که تلاش شد آموزش‌ها بر اساس سند آمایش توسعه سرزمینی ارتقا داده شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان افزود : از آنجائیکه گیلان توانمندی های زیادی در بخش کشاورزی دارد، فنی و حرفه ای استان در راستای اثر بخشی آموزشهای فنی و حرفه ای برای مسیر توسعه استان، 15 درصد آموزش روستایی را افزایش داده است.

وی با اشاره به این موضوع که هرکارگاه صنعتی یک فضای آموزشی می تواند باشد اظهارداشت : آموزش در محیط کار واقعی یکی دیگر از مباحثی است که کارفرمایان و کسانیکه کسب و کاری دارند می توانند از مشوق های موجود این طرح استفاده نمایند.

محمدحسینی در پاسخ به سوال خبرنگار  در خصوص برگزاری دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: تلاش گردیده است تا دوره های فنی و حرفه ای بصورت مجازی و بصورت تولید محتوی تصویری که توسط مربیان این اداره کل طراحی و تولید شده است برگزار گردد.

 

 

  • تاریخ درج : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد ساعت ۰۹:۱۸
  • تعداد بازدید: 1481